NTAK szoftver
Mit kell tudni az NTAK adatszolgáltatásról?
Leírás
A Smart-Cash-t 2022.11.17-én elfogadta az NTAK.
Ingyenes NTAK szoftverünk biztosítja, a jogszabályokban leírt adatszolgáltatási kötelezettségeit:
- felhő alapú hozzáférés
- termékek értékesítése
- manuális napi zárás
- borravaló kezelés
- szervizdíj kezelés
- korlátlan termékszám és tételkiszolgálás
- egy számítógépen vagy egy okos eszközön használható
- párhuzamosan egy vásárló szolgálható ki
- vonalkódos felülettel rendelkezik
- időlimit nélkül használható
- havidíj 0 Ft
Opcionálisan vásárolható plusz funkciók
Nézze meg FULL csomagunkat, amely minden funkcióval együtt 12.000Ft+áfa (15.240Ft bruttó)/hó
Online pénztárgép használatával – Könnyítse meg munkáját!
Az NTAK rendszerbe bekerülő adatok és az online pénztárgép által a NAV-hoz beküldött adatok megegyeznek. Ebben az esetben a program automatikusan ráküldi a pénztárgépre az adatokat, nem szükséges külön beütnie a tételeket a pénztárgépbe. A Smart-Cash program összeköthető Fiscat Neon + online pénztárgéppel és Posiflex PP8000 adóügyi nyomtatóval is.
Asztalok kezeléséhez, több vásárló párhuzamos kiszolgálásához – Készítsen térképet, hogy átláthatóbb legyen!
Az NTAK részére másodperc pontossággal szükséges az adatokat elküldeni. Tehát rögzítjük a rendelés időpontját, majd a fizetés teljesítésekor beküldjük azokat. Ezzel a funkcióval egyidejűleg akár 50 vásárlót vagy asztalt is ki tud szolgálni. Programunkkal megtervezheti saját vendéglátó egységét, amely a monitorján térképként fog megjelenni és átláthatósága miatt könnyebb lesz kezelhetősége.
Automatikus napi zárás funkcióval – Felejtse el az aggódást!
Napi zárást minden nap kötelező az NTAK részére megküldeni, még abban az esetben is, ha aznap nem volt forgalma, vagy nem volt nyitva vendéglátó egysége. Programunk lehetőséget nyújt arra, hogy automatikusan megküldje a napi jelentéseket az NTAK felé, még akkor is, ha számítógépe kikapcsolt állapotban van. Ezzel a lehetőséggel megkönnyíti mindennapjait, hisz nem kell aggódnia, hogy elfelejtette vagy épp úgy alakult az élete aznap, hogy nem tudta ezt megtenni.
Konyhai és pult (étel,ital) nyomtatók kezelésével – Felejtse el a papír cetliket!
Olyan vendéglátó egységeknek ajánljuk ezt a plusz funkciót, ahol az egységen belül megtalálhatóak, külön pultok (étel, ital) és konyha. Nincs más dolga, csak felvenni a rendelést és programunk automatikusan megküldi arra a nyomtatóra a rendelést, ahova tartozik. Azaz az ételt a konyha nyomtatójára, az italt az italpult nyomtatójára. Ennyire egyszerű! Önnek mégis hatalmas segítség!
Raktárkészlet vezetésével – Legyen napra kész a Smart-Cash programunkkal!
Egy jó üzlet elengedhetetlen része, hogy átlássa raktárkészletét, naprakész legyen rendeléseivel kapcsolatban. Nem tartja fel beosztottjait azzal, hogy számolják meg a szükséges tételeket, de láthatja a hiányt is. Nincs szükség arra, hogy bemenjen vendéglátó egységébe, a távolból is meg tudja ezt oldani.
Receptúra elkészítésével – Ettől lesz tökéletes!
Ahhoz, hogy valóban minden valós tételt lásson raktárkészletében ez a funkció elengedhetetlen. Egyrészt, mert valós tételeket fog levonni a program, hisz megadjuk az elkészítéséhez szükséges alapanyagokat, másrészt ezzel a funkcióval kiküszöbölheti/csökkentheti a hiányokat. Így már teljes egészében napra kész lehet!
Szavatosság kezelésével – Büntetés helyett inkább ezt a funkciót válassza!
Egyre több az ellenőrzés, nincs idő naponta ellenőrizni a lejárt élelmiszerek szavatossági idejét. Smart-Cash programunk erre is megoldást nyújt. Meg tudja mutatni, hogy hány lejárt vagy a lejárathoz közeli terméke van raktárkészletében.
Mérleggel való összekötéssel – Hogy megkönnyítse munkáját!
Amennyiben mérleget is használ, Önnek erre van szüksége. Nincs más dolga, csak lemérni az adott tételt és a program azt automatikusan lekéri a mérlegről és azzal számol tovább, így kizárhatjuk az elszámolás lehetőségét.
Párhuzamos értékesítéssel – Ha mindent látni akar!
Ez a funkció arra szolgál, hogy lássa alkalmazottai párhuzamosan végzett munkáját. Akár 12 eszköz is tud csatlakozni egyidejűleg és több pultban is folyhat a kiszolgálás egyszerre. Pultonként akár 50 vásárló/asztal vagy a 12 munkaállomásról egyszerre ugyanaz az 50 vásárló/asztal szolgálható ki.
Áfás számla készítéséhez – Ha nem elég a nyugta!
Ha vendége áfás számlát kér, a Smart-Cash NTAK szoftver alkalmas szamlazz.hu számlázó felülettel kommunikálni vagy akár Posiflex PP8000 adóügyi nyomtatóval számlát kiállítani.
Érintőképernyős felülettel – Annak, aki vizuális!
Az érintőképernyő segítségével munkája kényelmesebb lesz, mert szöveg helyett képek jelennek meg a kijelzőn. A programhoz ajánljuk a Super F1 POS i7 monitorunkat.
Beszállítók kezelésével – Hogy dönteni tudjunk, szükséges-e az áremelés?
A Smart-Cash program képes a beszállítók kezelésére is. Miután kiválasztja beszállítóját, láthatja, hogy az adott beszállítótól mire van jelenleg szüksége és korábban mennyi volt ennek a tétel(ek)nek a beszerzési ára.
Statisztikák lekérdezésével – Hogy tudjuk miből mennyi fogy!
Időszakra lebontva láthatja termékek, termékcsoportok, beszállítók értékesítési statisztikáját. Ez azért lehet érdekes, mert lehet, hogy egy év múlva már nem fog emlékezni, hogy pl.: nyáron milyen koktél/saláta volt a legkeresettebb, így azt láthatja és újra étlapra teheti.
Bevételezéshez és selejtezéshez – Mert erre igenis szükség van!
Bevételezésnél a program jelzi, ha valamit most drágábban vásároltunk meg, így lehetőséget nyújt áremelésre. Selejtezésénél pedig magunk vehetjük ki az esetlegesen sérült termékeinket. Ha ezt alkalmazottra bízza, akkor is láthatja, (akár visszamenőleg is), így számon kérhető lesz a selejtezés miértje.
Csoportos árváltoztatáshoz – Csak egy pillanat!
A Smart-Cash NTAK szoftver alkalmas csoportos árváltoztatásra is. Megadhatjuk azt, hogy bizonyos termékkör, vagy akár az összes termékünk ára megváltozzon, ezt %-ban megadva.
Leltározáshoz – Nem is lehet egyszerűbb!
Bármely nap kiválasztása után programunk megmutatja raktárkészletét. De lehetőség van leltár korrekcióra is, leltárívek nyomtatására, véglegesítésére, kimutatásra, hogy miből volt többlet, vagy épp miből hiányzott a raktárkészlethez képest.
Amit tudni kell az NTAK adatszolgáltatásról:
Mi az NTAK?
Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ.
Digitális platformjukon lehetővé teszik, hogy valós időben legyen látható az ország összes szálláshely-szolgáltató, vendéglátó üzletek és turisztikai attrakciók anonim, forgalmi statisztikai adata.
A kereskedelmi tevékenységek végzéséről szóló 210/2009. (IX. 29.) Korm. rendelet alapján az NTAK-regisztrációra köteles vendéglátó üzletek a következők:
• étterem, TEÁOR’08: 5610 – éttermi, mozgó vendéglátás;
• büfé, TEÁOR’08: 5610 – éttermi, mozgó vendéglátás;
• cukrászda, TEÁOR’08: 5610 – éttermi, mozgó vendéglátás;
• kávézó, alkoholmentes italokra specializálódott vendéglátóhely, TEÁOR’08: 5630 – italszolgáltatás;
• italüzlet, bár, TEÁOR’08: 5630 – italszolgáltatás;
• zenés-táncos szórakozóhely, TEÁOR’08: 5630 – italszolgáltatás;
• munkahelyi/közétkeztetést végző vendéglátóhely, TEÁOR’08: 5629 – egyéb vendéglátás;
• gyorsétterem, TEÁOR’08: 5610 – éttermi, mozgó vendéglátás;
• rendezvényi étkeztetés, TEÁOR’08: 5621 – rendezvényi étkeztetés;
• alkalmi vendéglátóhely, TEÁOR’08: 5610 – éttermi, mozgó vendéglátás;
• mozgó vendéglátóhely, TEÁOR’08: 5610 – éttermi, mozgó vendéglátás.
Fentiek alapján az NTAK-adatszolgáltatásra köteles vendéglátó üzletek típusai:
• étterem, TEÁOR’08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás;
• büfé, TEÁOR’08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás;
• cukrászda, TEÁOR’08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás;
• kávézó, alkoholmentes italokra specializálódott vendéglátóhely, TEÁOR’08: 5630 – Italszolgáltatás;
• italüzlet, bár, TEÁOR’08: 5630 – Italszolgáltatás;
• zenés-táncos szórakozóhely, TEÁOR’08: 5630 – Italszolgáltatás;
• gyorsétterem, TEÁOR’08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás;
• alkalmi vendéglátóhely, TEÁOR’08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás.
Adatszolgáltatásra nem köteles vendéglátóhelyek:
- A munkahelyi/közétkeztetés
- a rendezvényi étkeztetés
- a mozgó vendéglátóhely besorolással rendelkező üzletek
Milyen adatokat kell szolgáltatni az NTAK-nak?
Rendelésösszesítő statisztikai adatok:
- tárgynap
- rendelés kezdete és vége
- NTAK fő- és alkategória
- fizetési információk
- Rendelt tételek:
-megnevezés
-főkategória, alkategória és ÁFA kategória
-bruttó egységár
-mennyiségi egység
-mennyiség
-tételszám
-tétel rendelésének időpontja
-tétel bruttó összege
Napi zárással küldött, személyes adatot nem tartalmazó adatok:
- lezárandó tárgynap
- tárgynap besorolása (normál; zárva; forgalom nélküli nap)
- nyitás és zárás dátuma és időpontja
- borravaló összege
Működési engedély után regisztráció az NTAK-ba:
A 210/2009. (IX. 29.) kormányrendelet értelmében a vendéglátó tevékenység megkezdésének szándékát a tevékenység helye szerinti települési önkormányzat jegyzőjénél kell bejelenteni. Az önkormányzat nyilvántartásba vétele után kell regisztrálni az NTAK-ba. A nyilvántartásba vételt a 210/2009. (IX. 29.) Korm. rendelet a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szabályozza, a bejelentésköteles kereskedelmi tevékenység folytatásáról szóló bejelentés adattartalma e kormányrendelet 1. mellékletében olvasható.
Mi a teendő, ha meghiúsult az adatszolgáltatás üzemzavar vagy üzemszünet miatt?
A hiba megszűnését követő napon kell teljesíteni az adatszolgáltatást! Ennek elmaradása, hatósági ellenőrzést von maga után.
Ki ellenőrzi a vendéglátó üzlet NTAK-regisztrációját és az adatszolgáltatását?
Kereskedelmi hatósági jogkörében eljárva, a vendéglátó üzlet címe szerint területileg illetékes jegyző ellenőrzi.
Kik férnek hozzá ezekhez az adatokhoz?
- Nemzeti Adó- és Vámhivatal
- Központi Statisztikai Hivatal
- A területileg illetékes önkormányzatok
NTAK mellett szükséges online pénztárgépet használni?
Igen, szükséges!
Az NTAK-adatszolgáltatásra kötelezett vendéglátó üzlet az az üzlet, amely nyugtaadási kötelezettségének a pénztárgépek műszaki követelményeiről, a nyugtakibocsátásra szolgáló pénztárgépek forgalmazásáról, használatáról és szervizeléséről, valamint a pénztárgéppel rögzített adatok adóhatóság felé történő szolgáltatásáról szóló 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet alapján online pénztárgép használatára köteles. A rendelet alapján az 56.1 és 56.3 szerinti TEAOR tevékenységekben kötelező az online pénztárgép használata, kivéve a mozgó szolgáltatásnyújtást.
Milyen adatok kerülnek az NTAK-ba?
Az NTAK-ba érkező, deperszonalizált statisztikai adatok alapján pontosan láthatóvá és mérhetővé válik egy-egy adott település, turisztikai térség vagy éppen az egész turisztikai szektor teljesítménye, ágazati megosztásban is. Az NTAK-ban kizárólag turisztikai célú, statisztikai adatgyűjtésről van szó, személyes adatok befogadására a rendszer nem képes.
Nézze meg kezelési videóinkat: Smart-Cash program